紀要論文 事例から見る保育指導案の主活動におけるプロセスと視点

泉, 浩徳  ,  相澤, みゆき

26pp.49 - 55 , 2018-01-31 , 松山東雲女子大学人文科学部紀要委員会
ISSN:2185-808X
内容記述
保育実習時の指導案における主活動,導入,展開,ねらいに対する援助・留意点,まとめについて,保育士養成校の大学生による保育指導案の事例から,主活動におけるプロセス検証を試みた。その結果,ねらいからまとめまでの,連続性の視点が欠けていることが明らかになった。
We attempted to verify the process in main activities from case examples of childcare guidance plan by college students of nursery teacher training school about main activities, introduction, development, aid and remarks on aims at the time of nursing practical training, summary. As a result, it became clear that the perspectives of continuity are lacking from the aim to the summary.
本文を読む

http://iyokan.lib.ehime-u.ac.jp/dspace/bitstream/iyokan/5411/1/26-4.pdf

このアイテムのアクセス数:  回

その他の情報