紀要論文 「授業力」の向上を目指した大学生による学習支援活動: 厚田中学校における家庭科の授業を視点として
The Report on Learning Support Activities in Atsuta Junior High School for Improving Teaching Methods of Home Economics subjects of Undergraduate students

伊井, 義人  ,  中村, 伸次  ,  西川, 絵梨  ,  田中, 萌々  ,  長野, 祐果

10 ( 1 )  , pp.153 - 160 , 2015-03-31 , 藤女子大学QOL研究所
ISSN:1881-6274
NII書誌ID(NCID):AA12218176
内容記述
本稿では、2014年度に石狩市立厚田中学校で実施された藤女子大学学生による学習支援活動を振り返る。今回は、特に本学三年生が実施した家庭科授業での支援に焦点を当てて、授業者本人、中学校での指導教員、後輩学生の「振り返り」を掲載し、次年度の活動の参考としたい。また、この場をお借りして、本稿で報告する学習支援活動を支えてくださっている石狩市教育委員会および厚田中学校の皆さんには御礼申し上げたい。
This paper aims to report on the learning support activities provided by undergraduatestudents of Fuji Women’s University. Especially this time we plan to reflect on classlessons of Home Economics taught by our third grade student. This feedback wouldgive us a chance to make clear the meaning of our learning support activities for bothof university and junior high school.
本文を読む

https://fujijoshi.repo.nii.ac.jp/?action=repository_action_common_download&item_id=1514&item_no=1&attribute_id=22&file_no=1

このアイテムのアクセス数:  回

その他の情報