紀要論文 『考える教育・引き出す教育・ほめる教育』(数理工教育研究センターの実践);Conceiving,Educing and Encouraging Education in Kanazawa Institute of Technology (Practice of Mathematics and Science Education Research Center)

青木, 克比古;Katsuhiko, Aoki

(22)  , pp.127 - 136 , 2015-03-31 , 金沢工業大学
ISSN:13421662
内容記述
金沢工業大学は,組織的な活動による数理教育の質の向上をめざし,現在の数理工教育研究センターを2000 年に設立した.センターでは,学生に対し「考えさせ,能力を引き出し,ほめる」ことを基本的な考え方として,数理教育を実践している.これまで,この考えに基づき,数理統合,授業支援講座や数理リテラシーパスポートなど正課や課外でさまざまな取組を行ってきた.ここでは,上記の教育の考え方やこれまで得られた成果などを今後の課題とともに報告する.;Kanazawa Institute of Technology established Mathematics and Science Education Research Center (MSEC) to improve education quality of the mathematics and science education by organized activity in 2000. The basic idea of the mathematics and science education is “conceiving,educing and encouraging” education for our students. Up to now,we have implemented various efforts in both classroom and out of class lessons such as the integrated mathematics and their application for engineering,class lesson support program and math. and science literacy passport program and so on. Herein,the above idea and resulting effects are reported together with future developments.
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http://kitir.kanazawa-it.ac.jp/infolib/cont/01/G0000002repository/000/000/000000035.pdf

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