Departmental Bulletin Paper 感情が語学学習に与える影響:置き去りにされた課題
Impact of emotions on language learning:The elephant in the room

鈴木 , 栄

51 ( 1 )  , pp.105 - 114 , 2017-03-31 , 湘南工科大学
ISSN:09192549
NCID:AN10400308
Description
学習者が、学習の過程で感じる感情(emotion)は、学習促進や学習への動機の低下に繋がるものであるが感情と学習に関する研究は多くはない。本稿は、感情に焦点を当て、言語学習における感情の役割について、主として外国語教育・学習に関する文献検索から、感情の定義、ポジティブ・ネガティブな感情の外国語学習への影響、そして、教育への示唆を論じるものである。
Although they have impact on learners' individual differences, emotions have been neglected in the SLA literature. This might be because emotions have been viewed as the private and inner reactions of an individual. Based on literature review of studies on emotions and language learning, this article argues that emotions are interpersonal and socially derived. Implications for language teaching shall be discussed.
Full-Text

https://shonan-it.repo.nii.ac.jp/?action=repository_action_common_download&item_id=620&item_no=1&attribute_id=22&file_no=2

Number of accesses :  

Other information