紀要論文 OpenSimulator and Unity as a Shared Development Environment
共有開発環境としてのOpenSimulatorとUnityについて
キョウユウ カイハツ カンキョウ ト シテノ OpenSimulator ト Unity ニ ツイテ

井関, 文一  ,  Austin, Tate  ,  水牧, 大地  ,  鈴木, 頌平  ,  Iseki, Fumikazu  ,  Tate, Austin  ,  mizumaki, Daichi  ,  Suzuki, Kohei  ,  東京情報大学総合情報学部  ,  エジンバラ大学人工知能応用研究所  ,  東京京装コンピュータ株式会社  ,  株式会社第一情報システムズ  ,  Faculty of Informatics,Tokyo University of Information Sciences  ,  AIAI, School of Informatics, University of Edinburgh  ,  Tokyo Kyoso Computer INC.  ,  The Daiichi Information Systems Co., Ltd.

21(1)2017-09-30
NII書誌ID(NCID):AA11155514
内容記述
今回我々は OpenSimulator のアーカイブデータであるOARファイルをUnityに読み込ませるための変換システムの開発を行った.これにより,OpenSimulator を共有開発環境とし,Unityを通して容易に3次元空間の可視化データの作成が可能になった.
We developed a conversion system to load OpenSimulator Archive (.oar) files into Unity. This system allows the user to load world data jointly created in OpenSimulator into Unity on a region-by-region basis, and to ultimately output the data from Unity in a variety of formats. These features allow us to treat the pairing of OpenSimulator and Unity as a shared development environment, which simplifies the low-cost creation of 3D spatial visualization data.
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