紀要論文 Possibility in Criticism: Positive Influence of the Entrance Examination on English Education in Secondary Schools

渡辺, 久子

60pp.119 - 125 , 2018-03-31 , 国際基督教大学 , International Christian University
ISSN:0452-3318
内容記述
 日本の英語教育は入試偏重で非効率であると批判されるが,その批判は大学入試研究が不十分なまま為されており,現実を反映しているとは言えない。本小論文では日本の英語教育背景の概要及び大学入試のもつ良い影響が考察される。大学入試の変化に対応するため授業も変わりつつあり,生徒は大学入試のために高いレベルの習得を目指している。大学入試に関する研究が深まれば英語教育の問題解決のヒントが与えられるのではないか。
 English education in Japan has been criticized to be ineffective because of the examination oriented classes. However, such criticism does not seem to reflect the reality because the criticism is made without enough study of the entrance examination. In this essay the context of English education in Japan is reviewed and the positive influence of the examination is discussed. The changes of the entrance examination have changed the classes at secondary schools, and the entrance examination motivates students to achieve higher proficiency levels. More studies on the entrance examination can give a clue to the problems English education faces today.
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