紀要論文 Integrating 4 skills in a short project-based course
Integrating 4 skills in a short project-based course

SHIOBARA, Frances

内容記述
一般的なカリキュラムにおいて、英語を含む語学教育は「読む」「書く」「話す」「聞く」の4つの技能の内の一つ、ないしは二つの技能に注視する傾向がある。しかし本来の言語教育において、この4 つの技能は包括的な英語力を高めるために同時に教えられるべきである。この論文は世界の文化の学びを通して4 つの英語能力を同時に高めるプロジェクトを基本とした教育を紹介する。このカリキュラムは2 つの柱から成り立っており、1 つ目はインプットとディスカッションに焦点を当てたものであり、2 つ目は生徒自身による調査、ポスター作成、そしてプレゼンテーションから構成されている。この教育法はすでに日本の高等教育機関において実施されており、その成果は実証されている。学生はこのカリキュラムを通して英語を話すことに自信をつけるだけではなく、語彙を的確に理解し得ることで英語学習に対するモチベーションを高めてゆく。
Most curriculums divide English language teaching into separate courses each one focusing on one or two of the language skills of reading, writing, speaking and listening. This unnatural separation of language skills can often impede the recycling of vocabulary and grammar necessary for students to learn a language comprehensively. This paper will present a course designed to integrate the four skills through a project-based course focusing on cultures around the world. The course was divided into two sections, the first section focusing on input and discussion activities. The second part of the course focused on independent research, the creation of a poster, and a poster presentation. The course was taught to a group of Japanese Senior High School students. Through this course it was discovered that with repetition of activities students not only gained confidence speaking English, but were also able to learn vocabulary deeply through recycling of words in listening, reading, writing and speaking activities. In addition, this course made extensive use of digital technology to increase motivation and build schema.
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