Departmental Bulletin Paper インバウンドにおける地域性とグローバル性 : 地域性のグローバル化を中心として
Regional and Global on Inbound : Focusing on Globalization of Locality

石川, 和男

11 ( 1 )  , pp.1 - 7 , 2016-03-31 , 専修大学商学研究所
ISSN:1880-8174
NCID:AA12145571
Description
最近,日本では外国人旅行者・訪問者が急増している。彼らのような訪日客を「インバウンド」と呼ぶようになった。そこで,まずインバウンドの概念を取り上げた。そのうえで,日本で外国人旅行者・訪問者が急増した背景について整理した。彼らは,第1回目の訪問では,ゴールデンルートと呼ばれる東京,富士山,京都を訪れる。ただ,彼らは,2回目以降の訪問では,さまざまな場所を訪れている。そこで彼らは,地方と呼ばれる場所で,商品を購入するだけではなく,さまざまな体験をしている。彼らが各地で提供される商品は,その地域のグローバル化につながる。グローバル化への対応というと,世界に出して恥ずかしくないように商品やサービスを対応させることと考えがちである。もちろん,宗教上の理由などで,変更しなければならない点はある。しかし,当該地域で長い間,製造され,食されてきた商品をそのまま提供することが,グローバル性を有することを明確にした。日本のような高コンテクスト文化を有する国や地域のサービスを含めた商品が,グローバルに受容される一視角を提示した。
Foreign travelers and visitors have been increasing rapidly in Japan. They like the foreign tourists began to call as "inbound". So, this paper was first taken up the concept of inbound. It was put in order about the background where foreign travelers and visitors increased rapidly in Japan on it. They visit Tokyo, Mt. Fuji and Kyoto called Golden route by a visit of the 1st time. However, they visit various places by a visit after 2nd time. So they, in place called local, not only purchases, have different experiences. Products that they are provided in various places, leading to the globalization of the region. When many people say correspondence to globalization, they often think make goods and service correspond to the world as they take them out and are not embarrassed. Of course, there is a point that they have to change them by reasons on the religions. The things to which the goods which have been produced and eaten for a long time in the regions concerned are offered just as they are global, they made them clear to possess them. Goods, including the countries and regions of services with a high context culture such as Japan, presented a one viewing angle to be received in the global.
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