紀要論文 情報環境権の序説的構想・その予備的考察 : 21世紀型の広告理念へのアプローチ
An introduction to the principle of the Right to "Informational Environment," from the viewpoint of 21st Century advertising

水野, 由多加

49 ( 1 )  , pp.87 - 111 , 2017-10-31 , 関西大学社会学部
ISSN:02876817
NII書誌ID(NCID):AN00046982
内容記述
In the latter half of 20th Century, Environmental Rights were studied in general terms. Until recently, there was little specific discussion about the Right to Informational Environment. The author approaches this topic from a variety of sociological and psychological viewpoints, including advertising web technology, environmental studies, and noise pollution studies.
20世紀後半以降、環境権は確立した。しかしながらその並行的な理解も可能な「情報環境に関する権利や自由」の議論はほとんどまったくない。筆者はこの点について、広告と社会、精神分析、ウエブ・テクノロジー、環境論、民法学、情報法などの知見を手掛かりにアプローチを試みる。
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https://kuir.jm.kansai-u.ac.jp/dspace/bitstream/10112/11590/1/KU-1100-20171031-04.pdf

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