紀要論文 Student Grittiness : A Pilot Study Investigating Scholarly Persistence in EFL Classrooms
学生のGrit:EFL 教室での継続的な意欲
ガクセイ ノ Grit EFL キョウシツ デ ノ ケイゾクテキ ナ イヨク
ゴイ

Kramer, Brandon  ,  McLean, Stuart  ,  Shepherd Martin, Eric

(47)  , pp.25 - 41 , 2018-03-01 , 大阪女学院短期大学
ISSN:0387-7744
NII書誌ID(NCID):AN00029189
内容記述
論文
In this paper, we review this concept of grit, operationalized by Duckworth, Peterson, Matthews, and Kelly (2007), and discuss an initial correlational investigation of how well grit predicted performance on two tasks, vocabulary learning (n = 21) and extensive reading (ER) (n = 58), that were thought to require Japanese university EFL students to demonstrate grit over a long period of time. A modified version of Duckworth et al.'s (2007) original 12-item Grit Scale was administered in Japanese and examined using Rasch analysis (1960), followed by a correlational analysis with the dependent variables of summed vocabulary quiz scores (over one semester) and words read through extensive reading (over one year). Both results were statistically insignificant, with a moderate effect size for the relationship between grit and weekly vocabulary quiz scores, and a weak effect size between grit and the amount of extensive reading.
本研究では、grit(継続的な意欲)という概念をもとに、grit と語彙学習および多読との相関関係分析を実施した。日本人学習者にとって、長期の学習期間におけるgrit は必要であり、grit がいかにパフォーマンスの良し悪しを予測する指標となるかを考察する。Duckworth ら(2007)の12 項目の質問紙を日本語版に修正して実施し、そのデータをラッシュモデル(1960)により検証した。1学期間に実施した語彙テストの点数(n = 21)と1年間の多読で読まれた単語数(n = 58)との相関分析を行った結果、grit と語彙学習には中程度の相関が認められたが、grit と多読との相関は弱かった。
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http://ir-lib.wilmina.ac.jp/dspace/bitstream/10775/3498/1/B_03Brandon.pdf

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