紀要論文 Improving writing through X-Word grammar
X-ワード・グラマーを通じてのライティングの向上
X ワード グラマー オ ツウジテ ノ ライティング ノ コウジョウ

Cornwell, Steve

(14)  , pp.137 - 145 , 2018-03-01 , 大阪女学院大学
ISSN:1880-0084
NII書誌ID(NCID):AA12028997
内容記述
実践報告
Students' English proficiency and ability to use grammar accurately continues to be a concern in Japan. At Osaka Jogakuin University in spite of a well-organized grammar program, we still would like to help students apply their grammar in practical situations. X-Word grammar and the classroom application of sector analysis may be able to help writing and grammar teachers empower their students by showing them how to practically apply their grammar knowledge. This paper provides some of the basics of X-Word grammar and provides resources for teachers to learn more.
学生の英語運用能力と文法力は、まさに日本における継続した懸念である。大阪女学院大学においては、非常によく組織されたグラマー・プログラムが存在するが、それでもなお教員は実際的な状況において学生が文法を用いることを促進したいと考えている。Xワードのクラス適用のセクター分析は、学生にどのように彼らの文法知識を実践的に応用するかを提示することによって、ライティングとグラマーの教員が学生の英語力を強化する際の一助になりうるであろう。
本文を読む

http://ir-lib.wilmina.ac.jp/dspace/bitstream/10775/3488/1/B_09_%e3%82%b9%e3%83%86%e3%82%a3%e3%83%bc%e3%83%96%e3%83%bb%e3%82%b3%e3%83%bc%e3%83%b3%e3%82%a6%e3%82%a7%e3%83%ab.pdf

このアイテムのアクセス数:  回

その他の情報