Departmental Bulletin Paper 作業経験をした上での日案(指導計画案)指導の考察 -保育内容総論での授業実践を基に-

花田, 嘉雄

Description
 アンケート調査の結果、作業経験を基に日案を書いた方が、作業経験がない状態で書くよりも、活動のポイントが体験的に分かるため、活動に対するイメージがつきやすくなり、日案を書きやすくなることが分かったが、その効果は限定的であった。学生に子どものおよその姿を把握させること、また、学生が援助と留意点を考えやすくするための工夫等が必要であり、今後の課題である。
   As a result of the questionnaire survey, it is easier for those who wrote the guidance plan after working experiences to know the points of the activities experientially rather than writing in the absence of work experience, so that the image of the activities will be more easily attached, it turned out to be easier to write, but its effect was limited.   It is necessary for students to grasp the approximate appearance of children and devises to make it easier for students to think about aid and points to be remembered, which is a future subject.
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