Departmental Bulletin Paper 構成主義的アプローチによる社会科授業の開発 : 小学校第6学年単元「少子化問題から日本の未来を考えよう」
コウセイ シュギテキ アプローチ ニヨル シャカイカ ジュギョウ ノ カイハツ ショウガッコウ ダイ6ガクネン タンゲン ショウシカ モンダイ カラ ニホン ノ ミライ オ カンガエヨウ
Development of Social Studies Lesson by Constructionism : Focusing on the Unit of sixth Grade in Elementary School "Let's Think about the Future of Japan through The Problem of Declining Birthrates”

田本, 嘉昭  ,  佐長, 健司  ,  タモト, ヨシアキ  ,  サナガ, タケシ  ,  Tamoto, Yoshiaki  ,  Sanaga, Takeshi  ,  佐賀県上峰町立上峰小学校  ,  佐賀大学文化教育学部教科教育講座

20 ( 1 )  , pp.47 - 61 , 2015-08 , 佐賀大学文化教育学部
ISSN:13479601
NCID:AA11633219
Full-Text

http://portal.dl.saga-u.ac.jp/bitstream/123456789/122408/1/tamoto_201508.pdf

Number of accesses :  

Other information