Departmental Bulletin Paper 富山大学医学部における教育実践に基づく医学教育プログラムの検討 : 第2 報 「医療学入門」を事例とした教授法と学習法
Validation of the programs based on the educational practices for the medical education in University of Toyama. : Report 2 : Teaching/learning in the “Introduction to the Iatrology Course” for the first year medical students.

廣川, 慎一郎  ,  石木, 学

26 ( 1 )  , pp.11 - 13 , 2016-03 , 富山大学医学会
ISSN:21892466
NCID:AA12720250
Description
日本医学教育学会の医学教育専門家養成認定コースワークでの検討をもとに,富山大学医学部の医学教育プログラムの実践を3 報の事例報告にまとめた。第2 報では「教授法と学習法」を対象として,教育実践事例は第1 報と同様に「医療学入門」を取り上げ,教授法と学習法に関する教育実践活動の概要を示し,課題と分析,改善計画を挙げて検証した。教授法,学習法は教育実践の基本的な方略であり,教育・学習方略の現状評価と具体的でより実践的な展望についての自己点検評価が富山大学医学教育全般の質の改善に貢献することを期待したい。
This is the second report of educational practice of programs for the medical education in University of Toyama.This report describes the teaching/learning in the “Introduction to the Iatrology Course” for the first year medical students. We investigate the teaching/learning of the course and suggest plans for the improvement of the course. These assessments will contribute to the quality improvement of the basic medical education in the Faculty of Medicine, University of Toyama.
Full-Text

https://toyama.repo.nii.ac.jp/?action=repository_action_common_download&item_id=12924&item_no=1&attribute_id=18&file_no=1

Number of accesses :  

Other information