Departmental Bulletin Paper Study on the Perceptions of Safety Awareness held by Elementary School Students in England
英国の小学生における安全概念の特徴について

ROBINSON, Carol  ,  FUJITA, Daisuke

9pp.46 - 54 , 2017-03-31 , 大阪教育大学学校危機メンタルサポートセンター
ISSN:1883745X
NCID:AA12391002
Description
As elementary school students are prepared to function as independently as possible in least restrictive environments, it is important to ensure that they will have the skills necessary to avoid danger and to react appropriately when dangerous situations occur, such as disaster, crime and accident. This article presents that students in England have safety perception about their safety issues and safety experience from hazard. These findings indicate that, from the global point of view, the share of safety awareness and safety concerns in their safety education will provide opportunities for students to consider more ideal approaches for their safety promotion.
安全教育に関わるグローバルスタンダード構築の可能性について検討するために、すでに日本、中国、ベトナム、タイ、マレーシアの小学生を対象として実施した安全に関わる知識や意識と安全関心度に関わる調査と同様の調査票を用いて、イギリスの小学校で予備調査を実施した。その結果、アジア地域における先行調査結果と同様の結果が得られ、安全教育のグローバルスタンダード構築の可能性が示唆された。
Full-Text

http://opac-ir.lib.osaka-kyoiku.ac.jp/webopac/bdyview.do?bodyid=TD00030180&elmid=Body&fname=g_mentalcare_9_46-54.pdf

Number of accesses :  

Other information