Departmental Bulletin Paper 全員参加を目指した高校1年女子生徒を対象とした「ダンス」の実践
Practice of “the Dance Class” Aiming at All the Members Participation for First Grade at High School Girls

大松, 敬子  ,  田中, 讓  ,  井上, 功一

64 ( 1 )  , pp.61 - 66 , 2015-09-30 , 大阪教育大学
ISSN:03893480
NCID:AN00028233
Description
本研究は,高校1年生女子82名を対象に,「ひかりとかげ」を題材としたグループによる創作ダンスの授業で,一人一人が創作した動きをまとめる過程で,言語的コミュニケーションと非言語的コミュニケーションを駆使して完成に取り組んだ実践について,情意的側面および認識的側面から検討を加えたものである。その結果,生徒のダンスに対する情意的側面と,動き創りでの認識的側面を高めるものであると判断できた。しかし,ダンスの技術的側面については検討ができなかったため,今後の課題となった。
This study, intended for 82 girls freshman in high school, in the class of creative dance by the group that has the theme of “Hikari to Kage”, in the process of summarizing the movement of one person has been created, and the non-verbal communication and verbal communication it is intended for the practice of efforts to complete making full use, plus the study of cognitive and affective aspects. As a result, I could be judged to be those that enhance and affective aspects of dance to the students, the cognitive aspects in creating movement. However, since the study was not possible for technical aspects of the dance, it is a challenge for the future.
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http://ir.lib.osaka-kyoiku.ac.jp/dspace/bitstream/123456789/28631/1/KJ5_6401_061.pdf

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