紀要論文 小学校道徳科の指導法についての一考察 : 対話を用いた〈非〉問題解決的な学習
ショウガッコウ ドウトク カ ノ シドウ ホウ ニ ツイテ ノ イチ コウサツ : タイワ オ モチイタ ヒ モンダイ カイケツ テキ ナ ガクシュウ
A study on teaching method of moral studies in elemental school : Non-problem-solving learning using dialog

今井, 伸和  ,  イマイ, ノブカズ  ,  Imai, Nobukazu

2018増刊号pp.43 - 51 , 2018-02-28 , 熊本大学教育学部附属教育実践総合センター
NII書誌ID(NCID):AA11700236
内容記述
The purpose of this paper is to clarfy the origin of problem-solving learning, to point out its problem and to consider alternate no-problem-solving learning using dialog. Inparticular I would like to forcus on teaching method of moral studies in elemental school. In conclusion, (1)we clarified the background and problems of problem-solving thinkingmodels ; (2)we examined non-problem- solving learning with clues from the Bethel home ;(3)we studied the case of Ohzora elementary school as a non-problem-solving class usingdialogue.
本文を読む

http://reposit.lib.kumamoto-u.ac.jp/bitstream/2298/39245/1/KKJsi_043-051.pdf

このアイテムのアクセス数:  回

その他の情報