紀要論文 日米間遠隔授業におけるスマートフォン対応授業支援アプリの利用による双方向性コミュニケーションの向上
Improvement of Bidirectional Communications by Utilization of Smartphone Compatible Learning Support Application in Distance Course between Japan and USA
ニチベイカン エンカク ジュギョウ ニ オケル スマートフォン タイオウ ジュギョウ シエン アプリ ノ リヨウ ニ ヨル ソウホウコウセイ コミュニケーション ノ コウジョウ

岩居, 弘樹  ,  家島, 明彦  ,  樺澤, 哲  ,  東澤, 悠宇  ,  阪本, 陽子  ,  山口, 和也  ,  Iwai, Hiroki  ,  Ieshima, Akihiko  ,  Kabasawa, Satoshi  ,  Higashisawa, Yu  ,  Sakamoto, Yoko  ,  Yamaguchi, Kazuya  ,  イワイ, ヒロキ  ,  イエシマ, アキヒコ  ,  カバサワ, サトシ  ,  ヒガシサワ, ユウ  ,  サカモト, ヨウコ  ,  ヤマグチ, カズヤ

5pp.57 - 62 , 2017-03-31 , 大阪大学全学教育推進機構 , オオサカ ダイガク ゼンガク キョウイク スイシン キコウ
ISSN:21876002
NII書誌ID(NCID):AA1260980X
内容記述
北米にいる講師が大阪にいる受講生にリアルタイムで講義をする形式の遠隔授業にスマートフォン対応授業支援アプリを導入した.その方法と効果について双方向性コミュニケーションの観点から議論した.いくつかの授業支援システムを組み合わせることにより,講師と受講生間のコミュニケーションが向上し,学習環境が改善された.
Bidirectional communications are crucial to distance courses where an instructor in North America gives a lecture to students in Japan. Implementation of a new smartphone compatible learning support system better assists bidirectional communications on a video conference system. Combination of multiple learning support systems creates a better learning environment, and provides more tools for the instructor and students to communicate naturally.
本文を読む

http://ir.library.osaka-u.ac.jp/repo/ouka/all/60497/ouhes_05_057.pdf

このアイテムのアクセス数:  回

その他の情報