紀要論文 初年次教育科目としての理系学生対象アカデミック・ライティングの授業デザイン
Course Design of Academic Writing for Students Majoring in Natural Science as the First-Year Experience
ショネンジ キョウイク カモク ト シテ ノ リケイ ガクセイ タイショウ アカデミック ライティング ノ ジュギョウ デザイン

山口, 和也  ,  根岸, 千悠  ,  坂尻, 彰宏  ,  堀, 一成  ,  Hori, Kazunari  ,  Yamaguchi, Kazuya  ,  Sakajiri, Akihiro  ,  Negishi, Chiharu  ,  ホリ, カズナリ  ,  ヤマグチ, カズヤ  ,  ネギシ, チハル  ,  サカジリ, アキヒロ

5pp.63 - 69 , 2017-03-31 , 大阪大学全学教育推進機構 , オオサカ ダイガク ゼンガク キョウイク スイシン キコウ
ISSN:21876002
NII書誌ID(NCID):AA1260980X
内容記述
Academic writing course for students majoring in natural science was designed as the first-year experience. It was an active learning style in a small class that students cooperated and taught with each other. Students worked on report subjects stepwise, and brushed up their reports by peer review from other students. A report subject for a simple experiment unrequired specialized knowledge was given for getting skills of the collection of raw data and the analysis of them.
初年次の理系学生を対象としたアカデミック・ライティングの授業を設計した.少人数クラスで,受講学生が協力し学び合うワークを中心としたアクティブ・ラーニング型授業形態とした.段階的な課題を設定するとともに,受講者間のピアレビューによりブラッシュアップするようにした.また,専門知識の不要な簡易実験を行うことにより,生データの収集と分析からレポートを書き上げる課題を実施した.
本文を読む

http://ir.library.osaka-u.ac.jp/repo/ouka/all/60492/ouhes_05_063.pdf

このアイテムのアクセス数:  回

その他の情報