Departmental Bulletin Paper タイミング技能学習における情動喚起フィードバックメッセージが学習者の気分と生理心理的指標に及ぼす影響
タイミング ギノウ ガクシュウ ニオケル ジョウドウ カンキ フィードバック メッセージ ガ ガクシュウシャ ノ キブン ト セイリ シンリテキ シヒョウ ニ オヨボス エイキョウ
Effects of feedback messages evoking emotion on learner's mood and physio-psychological index during timing skill learning

石倉, 忠夫  ,  イシクラ, タダオ  ,  Ishikura, Tadao

(7)  , pp.17 - 22 , 2015-06-30 , 同志社大学スポーツ健康科学会 , Transcription:ドウシシャ ダイガク スポーツ ケンコウ カガクカイ , Alternative:Society of Health and Sports Science, Doshisha University
ISSN:18834132
NCID:AA12384109
Description
原著(Original investigation)
本研究は,パフォーマンス後に与えられる快感情あるいは不快感情を喚起するメッセージが,学習者の気分の変化,心拍数,そして自律神経活動に及ぼす影響について検討した.パフォーマンス後に快感情を喚起するメッセージが与えられると,生理的指標の目立った変化が認められない程度で肯定的感情が上昇するという結果が得られた.
This study aimed to examine whether feedback messages evoking positive or negative emotion after performance affect a performer’s mood, heart rate, and autonomic nerve activity. Sixty healthy university students were assigned to a positive or a negative emotion evoking message group. The results indicate that, if a message evoking positive emotion after performance was given, the positive mood would increase at an unconscious level and change to a physiological index.
Full-Text

https://doors.doshisha.ac.jp/duar/repository/ir/22681/043000070003.pdf

Number of accesses :  

Other information