Departmental Bulletin Paper タイミング技能学習における情動喚起フィードバックメッセージが学習者の気分と生理心理的指標に及ぼす影響
タイミング ギノウ ガクシュウ ニオケル ジョウドウ カンキ フィードバック メッセージ ガ ガクシュウシャ ノ キブン ト セイリ シンリテキ シヒョウ ニ オヨボス エイキョウ
Effects of feedback messages evoking emotion on learner's mood and physio-psychological index during timing skill learning

石倉, 忠夫  ,  イシクラ, タダオ  ,  Ishikura, Tadao

(7)  , pp.17 - 22 , 2015-06-30 , 同志社大学スポーツ健康科学会 , Transcription:ドウシシャ ダイガク スポーツ ケンコウ カガク カイ , Alternative:Society of Health and Sports Science, Doshisha University
原著(Original investigation)
This study aimed to examine whether feedback messages evoking positive or negative emotion after performance affect a performer’s mood, heart rate, and autonomic nerve activity. Sixty healthy university students were assigned to a positive or a negative emotion evoking message group. The results indicate that, if a message evoking positive emotion after performance was given, the positive mood would increase at an unconscious level and change to a physiological index.

Number of accesses :  

Other information