研究報告書 International Comparative Survey on Global Mindset, Competencies and PPDAC for High School Students among 10 Countries

NAGAI, Hirohisa  ,  ZHU, Yi  ,  KARPPINEN, Merja  ,  PLOCH, Manuel  ,  IIDA, Junko  ,  SHIN, Mannsoo  ,  EVERETT, Andre  ,  GARRETT, Tony C.  ,  TAN, Caroline S. L.  ,  PONGPANICH, Chaipong  ,  KRULSUWANKUL, Teerasak  ,  HIROSE, Takeshi  ,  CATHRO, Virginia  ,  THOMPSON, Jason

2016-09 , 筑波大学附属学校教育局 , Education Bureau of the Laboratory Schools, University of Tsukuba
内容記述
本報告書は、平成27年度に10ヵ国(オーストラリア、中国、フィンランド、ドイツ、日本、韓国、ニュージーランド、シンガポール、タイ、米国)の高校生を対象に実施した「グローバル活動に関する心理的・行動的特性の国際比較調査」の分析結果をまとめたものである。本稿は2部から構成され、第I部は、10ヵ国合計2,863名の高校生の国際比較分析の結果概要をまとめている。第II部は、各国の研究協力者の執筆による、同一様式にもとづく①自国の次世代グローバル人材教育の現状と教育システム、②グローバルマインドセット、グローバルリーダーシップ・コンピテンシー、PPDAC(科学的問題解決メソッド)の国別特徴の分析、③今後のグローバル人材育成の展望から構成されている。
This research report compiles the results of international comparative survey on psychological and behavioral traits of high school students among 10 countries (Australia, China, Finland, Germany, Japan, Korea, New Zealand, Singapore, Thailand, and the U.S.) conducted in 2015. It is composed of two parts. Part I summarize the results of international comparative survey based on 2,863 samples from 10 target countries. Part II consist of chapters of country reports contributed by the research partners. Each country report is based on the same format and compares (1) the current status of nurturing next generation of the global leaders, (2) profiles of global mindset, global leadership competency, and PPDAC (scientific problem solving method), and (3) Future perspectives of developing global leaders in home country.
本文を読む

https://tsukuba.repo.nii.ac.jp/?action=repository_action_common_download&item_id=39401&item_no=1&attribute_id=17&file_no=2

このアイテムのアクセス数:  回

その他の情報