紀要論文 EU諸国等における学校基盤の包括的健康教育カリキュラムの動向
Whole School Approach to Health Education in EU Countries and Canada

吉田, 成章  ,  赤星, まゆみ  ,  山本, ベバリーアン  ,  高橋, 洋行

(66)  , pp.31 - 40 , 2017-12-22 , 広島大学大学院教育学研究科
ISSN:1346-5562
NII書誌ID(NCID):AA11625039
内容記述
The purpose of this study is to propose practical suggestions on school health education focusing on trends in the whole school approach to health education in EU countries and Canada. The historical development of health education will be firstly analyzed, and then this paper will move on to an analysis of the ideal and development of the whole school approach to health education, mainly focusing on “school health promotion”. Finally this paper will analyze health education curriculums in France, Germany, Switzerland and Canada, with the practices of school health education in France, Germany and Switzerland being particularly highlighted.
本稿は,2016年7月3日に香川大学にて開催された日本カリキュラム学会第27回大会の自由研究発表にて報告した資料をもとに,1.および2.を赤星が,3.を山本が,4(1)・(3)および5.と6.を吉田が,4(2)を高橋が執筆した。なお,本研究はJSPS科研費JP26301039の助成を受けた。
本文を読む

http://ir.lib.hiroshima-u.ac.jp/files/public/4/44804/20180209120110932012/BullGradSchEducHU-Part3_66_31.pdf

このアイテムのアクセス数:  回

その他の情報