紀要論文 「水」を素材とした理科の学習文脈(物理領域) : デモンストレーションを用いたアプローチ
Learning context in physics education using “water” as a material : An approach based on demonstrations

梅田, 貴士

22pp.113 - 117 , 2016-03-22 , 広島大学大学院教育学研究科附属教育実践総合センター
ISSN:1341-111X
NII書誌ID(NCID):AN10491493
内容記述
The contextual learning is expected to enhance the learner’s interest and motivation in Science education. We briefly review the several contextual learning in physics education, and consider their merits and demerits. We also propose an approach based on demonstrations as the contextual learning in the unit on “water”.
本研究は,文部科学省科学研究費補助金,基盤研究A(25242015)の援助を受けて行われたものである。
本文を読む

http://ir.lib.hiroshima-u.ac.jp/files/public/40402/20160621103131192491/HiroshimaJSchEduc_22_113.pdf

このアイテムのアクセス数:  回

その他の情報